El Surf és per a tothom

El programa Surf adaptat de l'Escola Catalana de Surf està orientat a grups o persones individuals amb necessitats especials que tinguin ganes de practicar esport i gaudir del mar. El projecte de Surf adaptat permet integrar a les persones amb discapacitat al món del surf, un esport sense barreres. Els objectius dels cursos de surf adaptat són:

Proporcionar una formació que permeti poder iniciar-se al món del surf i del paddle surf

Proporcionar eines per gaudir de l'esport i d'activitats en grup

Millorar l'orientació espacial, l'equilibri, la propiocepció i la condició física

Organitzem jornades i campaments d'estiu de Surf i Paddel Surf amb material adaptat a les necessitats de cada persona.

CURS DE SURF PER A PERSONES AMB DISCAPACITAT

"L'esport crea esperança allí on abans solament hi havia desesperació"
Nelson Mandela

La pràctica de l'esport pot millorar la salut, el benestar i la qualitat de vida de les persones amb diferents capacitats.

Descobreix els beneficis físics i psicològics del surf sobre les persones amb diferents capacitats físiques o intel·lectuals. El surf és un esport que ofereix un model pedagògic excepcional sobre el qual desenvolupem una metodologia adaptada i efectiva. Les persones amb discapacitat gaudiran d'una alternativa d'oci amb la qual poder aprendre, elevar les seves capacitats al màxim i sobretot passar-ho bé.

Beneficis del surf en persones amb diferents capacitats:

• Desenvolupament de potència muscular i resistència a la fatiga
  • Millor funcionament de les funcions vitals especialment la respiratòria, cardiovascular, renal
  • Desenvolupament del sentiment d'autoestima, i l'ajust emocional
  • Contribució a la socialització, desenvolupa els sentiments de pertinença al grup
  • Contribució a millorar el suport esquelètic, evitant complicacions com la descalcificació o l'osteoporosi.
  • Eliminació de la depressió i ansietat
  • Increment de la participació de la persona amb discapacitat en les activitats de la seva comunitat
  • Contribució a una millor inclusió social

Tots els nostres professors tenen la titulació de la federació espanyola de surf i/o I.S.A. (international surf association). A més han realitzat una formació específica sobre discapacitats i esport.