Classe de Surf adaptat

El surf adaptat i inclusiu es una modalitat en el que les persones amb discapacitat podran gaudir d’aquest esport. Descobreix els beneficis físics i psicològics que proporciona la pràctica del surf i l’impacte positiu que té sobre les persones amb discapacitat física o intel·lectual. Gaudiran d'una jornada en la qual podran aprendre, elevar les seves capacitats al màxim i sobretot passar-ho genial.

Durada: flexible
Nivell: Tots

El programa de Surf adaptat per a persones amb discapacitat de l’Escola Catalana de Surf s’orienta a oferir un espai per la pràctica del surf tant a nivell individual com en grup.

El curs de Surf adaptat permet apropar l’esport, i concretament el surf, a les persones amb discapacitat. La pràctica en un medi obert ens permet gaudir del mar, practicar esport i relacionar-nos amb l’entorn i la resta de surfistes.

Els objectius del curs de surf per a persones discapacitats són:

Proporcionar la formació tècnica que permeti iniciar-se en la pràctica del surf i del paddle surf

Millorar l’estat de salut general, l’orientació espacial, l’equilibri i la propiocepció

Millorar l’estat emocional, l’autoestima i l’autoconfiança

Oferir un espai d’oci i les eines necessàries per gaudir de l’activitat i reforçar les habilitats relacionals i socials

Contacta amb nosaltres per organitzar una activitat adaptada als requeriments del teu grup.

La pràctica de l'esport pot millorar la salut, el benestar i la qualitat de vida de les persones amb discapacitat.

El surf adaptat i inclusiu es una modalitat en el que les persones amb discapacitat podran gaudir d’un esport com el surf. Descobreix els beneficis físics i psicològics que te la pràctica del surf i l’impacte positiu en les persones amb discapacitat física o intel·lectual que el practiquen.

La nostra metodologia parteix de crear espais d’oci i lúdics però a l’hora oferir un model pedagògic i d’intervenció individualitzat i personalitzat, responent a les necessitats individuals i per tant adaptat a cada una de les persones que participen a les nostres classes. Potenciar les capacitats de cada persona, reforçar l’autoestima, millorar la salut física i emocional alhora que ens divertim es el nostre principal objectiu

Beneficis del surf adaptats:

• Millora general de la salut
  • Desenvolupament de potència muscular i resistència a la fatiga
  • Millora de l’autoestima i l'autopercepció
  • Millora el suport esquelètic, prevenint patologies cròniques com la descalcificació i la osteoporosis, entre d’altres.
  • Millora l’equilibri, la psicomotricitat, coordinació i la propiocepció.
  • Millora del sistema cardio-vascular
  • Disminució de l’estrès i els estats depressius i d’ansietat.
  • Millora les habilitats relacionals i socials i augmenta el sentiment de pertinença al grup
  • Contribueix a l’augment de la participació en activitats de la comunitat
  • Fomenta la inclusió i l’equitat

El nostre equip està titulat per la Federació espanyola de Surf i/o la ISA (International surf association) i te formació específica en esport inclusiu i adaptat així com en intervenció amb persones amb discapacitat.

Per a la realització del curs ens adaptarem a les necessitats de cada grup. Els cursos es poden organitzar de dilluns a diumenge de 10 a 17 hores.

El curs tindrà lloc en qualsevol de les dues escoles de Barcelona o Castelldefels. Pots veure la localització exacta al mapa.

Barcelona (oficines)
Rocafort, 188
08029, Barcelona

Si considerem que les condicions del mar són perilloses o dolentes, cancel·lem la classe i la recuperem més endavant. També podem fer activitats paral·leles segons prefereixis. Tu tries!

Com qualsevol esport sempre existeixen riscos, no obstant això, les platges de Sitges i Castelldefels són, en general, d'onades fàcils i poc agressives, la qual cosa es tradueix en una major seguretat. Els nostres monitors són responsables de la seguretat dels alumnes i si detecten que per alguna raó no es reuneixen les condicions de seguretat necessàries, cancel·laran la classe.

Els monitors de l'escola s'encarreguen de vetllar per la seguretat dels alumnes. Tots el monitors tenen coneixements de socorrisme i primers auxilis.

De manera temporal i degut a l'alerta sanitària pel COVID-19, no podem permetre la utilizació de dutxes i vestidors.

En el cas improbable que un alumne es faci mal, el monitor/a responsable comunica al director de l'escola i als pares qualsevol sospita o queixa de salut dels nens/as, així com cops o ferides sigui quina sigui la seva gravetat. Tots dos centres de la Escola Catalana de Surf disposen d'un C.A.P. (Centre d'Atenció Primària).

En el cas que els pares o tutors del nen/a no es trobin en les instal·lacions de l'escola es comunicarà la situació als pares i es trasllada als nens al centre perquè els visiti el metge. En funció del diagnòstic, d'acord amb els pares i el tractament prescrit pel doctor, es decideix la continuïtat de l'estada i el procediment a seguir.

Tots els cursos de la Escola Catalana de Surf inclouen un segur metge d'accident que cobreixen cures o tractaments així com el trasllat del nen al domicili familiar en cas de necessitat. Els equips directius de l'escola estan formats en primers auxilis.